HTML

Pénzügyi ébredések

Ez a blog esetlegesen biztatást adhat olyan embereknek, akik saját maguk kénytelenek kimászni a gödörből.

Friss topikok

Linkblog

16. gondolat: 40-es éveidet taposod

2018.02.27. 13:08 hajbaszilvia

40-es éveidet taposod.

Épp felújítasz. 
Épp a lányod, fiad tanulmányai árát nyögöd. 
Épp autót akarsz cserélni, egy fiatalabbat, mert kell. 
Épp nagyobb házat tervezel, mert unod a lakást. 
Épp jobbról fúj a szél. 
Most meg épp balról fúj a szél.

40-es éveidet taposod.

Mondogatták az emberek, hogy pár évvel előtted milyen sok gyermek született. 
Belegondolsz, hogy tényleg! 30-40 fős osztályok is voltak az iskolában a felsőbb osztályokban, és évfolyamonként 2-3 osztály is ment egyszerre!

Hogy rohan az idő.. 
A gyerekek mindjárt kirepülnek. 
Csodálatosak!

De jó élni!

Kirándulunk, nyaralunk! 
Nem Magyarországon ám.. A világ legtávolabbi csücskét is látni akarom!!

40-es éveidet taposod.

Azt mondod, MOST szeretnél élni.

Kibulizol egy (látszat-)életszínvonalat magadnak. 
Fiatal vagy. 
Még hitelt is veszel fel a házra, a kocsira, a gyermekeid egyetemi éveire.. 
Nem számít, valahogy lesz. 
Hiszen ez mind KELL.

Úgy érzed, jól élsz, tudsz költeni a vágyaidra. Az életszínvonalad elfogadható. 
Szeretnél többet! TÖBBET! MÉG TÖBBET!

Belegondoltál már abba, hogy a jövőbeni ÉN-ed - azaz Te magad - majd 25-30 év múlva hogyan fog élni? 
Milyen nyugdíjas leszel?

Áhh, hol van az még! 
Fiatal vagyok! Okos, ügyes, és erős!

Most képzeld el, hogy holnaptól fele annyi lesz a fizetésed.

Igen.

Nyugdíjas lettél.

Következő bevétel a számládon csak a fele lesz annak, amit megszoktál.

Nem is fog változni már. 
Életed végéig feleakkora lesz a bevételed. 
Nem vesznek fel sehova, mert a korod alapján kiöregedtél.

Nem kapsz több pénzt, hanem csak a felét!

Holnaptól.

Hogy pótolod ki, hogy továbbra is jusson ugyanannyi az asztalra? 
Nem akarsz megválni semmitől. 
Nem akarod eladni az autódat. Most vetted!! Hova gondolsz? 
Visszaköltözni egy talp alattnyi helyre? Én aztán nem! Most szereztem meg végre álmaim házát! 
Hitel van rajta... 
...és most feleannyi a pénzem..

Hogy pótolod ki? 
Mitől válsz meg, hogy legyen pénzed? 
Kérsz? 
Kitől kérsz? 
Kölcsönt nem kapsz, mert feleannyi a pénzed, és még tart a jelzáloghiteled.

Van két gyermeked.
Melyiktől kérsz először?

A lányomtól! 
Ahh, bakker, épp ikrei születtek, most onnan hogyan kérek kölcsön? Nincs pofám..

Majd a fiamtól! 
Jaj, ott is épp babavárás van... közben építkeznek is.

Most mi lesz?

Belegondoltál-e, hogy mi lesz?

Soha többet nem fog emelkedni a bevételed... Sőt, a fele is veszélyben van, hiszen nagyon sok embernek kell szétosztani a befolyt nyugdíjkeretet. 

Nézzük, volt nyugdíjszámlám?? 
Annyit nyomatták azt, hogy ÖNGONDOSKODÁS!

Jaaaaa!!

Tényleg!

Volt nálam valaki egyszer, utáltam, hogy felhívott, és rávett valami olyan megtakarításra, amire azt mondta, az öngondoskodás fontos, és mások is tesznek a pénzem mellé bele.

Így én anno tettem félre pénzt magamnak, 40 éves korom óta takarékoskodtam magam számára egy nyugdíjbiztosításban!

Ez Fayah!!

Az állam is megnövelte, ötödrészét tette még hozzá!

Hogy?

Mert amikor eldöntöttem, hogy teszek félre a nyugdíjas éveimre, akkor

az állam azt mondta:

Te teszel félre magadnak 100 forintot, én melléteszek neked 20 forintot a befizetett adódból, és azt magadra költheted, hiszen a Tiéd. Így lesz 120 forintod.

Nohát! 
Én fizettem adót, mert alkalmazottként dolgoztam, bejelentett munkahelyem volt. 
Minimálbér, vagy afeletti jövedelemmel rendelkeztem. 
Amíg vállalkoztam, azalatt is adóztam.

Tehát kaptam a megtakarításom mellé pluszban az államtól 20 % adójóváírást eképpen:

Képlet 2018-ban is:

100 forintomat beteszem a nyugdíjszámlámra, saját magamnak. 
+ 20 forintot kapok vissza az államtól, ez az adójóváírás. 
= 120 forintra nő a nyugdíjszámlám, ami az én pénzem lesz 65 éves koromtól.

40-es éveidet taposod.

Neked már van ilyen számlád?

MIÉRT NINCS??

Keress a hajba.szilvia@quantis.hu e-mailcímen! 

Független tanácsadóként hamarosan válaszolok!

Cégünk, a Quantis Csoport a pénzügyi élet más területein is iránymutatást tud nyújtani. 

Ui.: 
Általánosságban elmondható, hogy a nyugdíj-kilátásaikat tekintve legnagyobb veszélyben a 40-es éveiket taposók, és az azután születettek vannak, így 20-30 évesekre is vonatkozik. 
Az idősebbeknek sem kell hátradőlni. 
Ugyanis az 50 év körüliek, vagy afelett sem lesz fenékig tejfel a nyugdíjkor, ugyanis jönnek az újabb és újabb tömegek a klubba, akik között meg kell majd osztani az akkori aktív dolgozók befizetéseit közöttünk.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: tanulás nyugdíj információ megoldás független jövedelem megtakarítás öngondoskodás takarékoskodás

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiebredesek.blog.hu/api/trackback/id/tr2813702540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása