HTML

Pénzügyi ébredések

Ez a blog esetlegesen biztatást adhat olyan embereknek, akik saját maguk kénytelenek kimászni a gödörből.

Friss topikok

Linkblog

5. gondolat - Hideg valóság

2011.11.23. 20:40 hajbaszilvia

 

Az első és második gondolatban taglalt helyzetem árnyaltan kezd kitisztulni, világosabb színt alkotni az elmémben. A több év, ami visszavan a futamidőkből, még végeláthatatlannak tűnt nemrég. Esélyt sem láttam arra, hogy annyi plusz bevételre tegyek szert, hogy akár egy összegben megszabaduljak egy-egy hitelemtől, szépen “apránként” idő előtt felszámolva azokat. A szorítás, amit a hitelek okoznak - és a 8 és fél óra munka, hogy még szabadideje se legyen az embernek, hogy tehessen valamit azért, hogy kiszabaduljon a szorításból -, egy szomorú esemény miatt kifakadt, és hát emiatt – sajnos emiatt – talán megoldódik néhány apróbb dolog a hiteleim kapcsán.

Édesapám hirtelen elvesztése rövid betegsége után mély nyomot hagy mindannyiunkban. Nagyon sokan szerették őt. Ifjú korában határőrként, majd aktív dolgozó idejében gépkocsivezetőként bejárta az egész országot. Mindig pontos volt, határidőnaplót vezetett a tevékenységeiről. A számlákkal is gondosan és pontosan bánt, amit még meg kell tanulnom tőle. Így utólag. :-( Nyilván sokat tudnék írni róla, emlékeket, azonban ez a blog a pénzügyi ébredésekről szól.

A mostani esetem is egy ébredés. A behajtási osztály a szokásos, háromnaponkénti telefonálását intézte felém, hogy az elmaradást mikor fizetem. Ez az a bank, amelyik két évvel ezelőtt, amikor nagyon nagy szükségem lett volna rá, semmit nem segített, a másik néggyel ellentétben, és emiatt a nem segítés miatt bontanom kellett az Önkéntes Nyugdíjpénztáramat, és nem csak a tetejét, hanem az egészet ki kellett vennem, hogy megoldjam a problémáimat, és “tüzet oltsak”. Nem nagyon kell taglalnom, ez mekkora veszteség volt hosszú távon nézve, hiszen egyéb kifizetéseim is keletkeztek TB, adózás irányába, de hát ez van. Hogy mi történt most? Sajnos 14 ezer forinttal kevesebbet tudtam befizetni e hónapban, Apukám halálának másnapján. Igazából egyáltalán nem tudtam volna befizetni semennyit sem, nem is értem, miért vittem be azt a pénzt is a bankba, hiszen a temetés nagyon sok kiadással jár. Mondanom sem kell, külső segítséggel kellett megoldanunk, amit rövid időn belül rendezni kell. Azért ez a hölgy a telefon másik végén próbálta kisajtolni belőlem, hogy vigyem már be a hiányzó részt, és a szavába vágva mondtam el neki még egyszer, hogy most mondtam el, hogy Apukámat el kellett temetni, és jelen esetben fizetésnapig nem tudom megoldani ezt a problémát. Javasolta, menjek be a bankba, legalább jelezzem, hogy mi történt. Mondtam neki, teljesen felesleges, mert máskor is volt elmaradásom, és amikor van pénzem, mindig be is fizetem, vagy felgöngyölítem az elmaradást. Most ugyan kilátástalannak tűnik, de majd amikor felhívnak, elmondom a helyzetet, eddig is így volt. Aztán újra mondta, higgyem el, megéri tenni egy kört, menjek be, hátha a bank tud segíteni. Aztán ha nem tud nyújtani segítséget, legalább megkérdeztem. Ez még mindig jobb, minthogy nem megyek be, és sose tudom meg, mit mondtak volna. Ekkor már a hagja is barátságosabb volt. Megköszöntem a javaslatát, és elhatároztam, hogy a hosszabbított nyitvatartási napon (du. 17h) bemegyek. Felvértezve a bátorítással, azzal álltam elő, hogy a behajtási osztály javaslatára jöttem, mert szerinte a bank tud valamilyen segítséget nyújtani. Ez a bank olyan, hogy mindent telefonon intéznek. Az ügyintéző felhívta a központot, és miután a kérésemet továbbította, hozzáfűzte: “a behajtási osztály küldte”… :-)

Szóval az a helyzet, hogy abban az esetben, ha közeli hozzátartozó elvesztése miatt kerül az ügyfél pénzzavarba, akkor tudnak segíteni, még kétféle módozatból is választhattam!! Mindegyik nagyon jó ajánlat, a jobbikkal élek, hogy 3 hónapig nem fizetek semmit, és ez a 3 hónap a futamidő végére kerül, tehát ennyivel később lesz vége az egésznek. Persze további feltételeket nem tudok ezzel kapcsolatban, a lényeg az, ha Te, aki olvasod, ne adj Isten hasonló helyzetbe kerülsz, vagy akármilyen nyomós okod van, amiért nem tudsz fizetni, bátorkodj bemenni a bankba, és kérd a segítségüket, beszélj velük, mert mindenkinek érdeke, hogy simán menjen a hiteltörlesztés. Neked azért, hogy ne legyen letiltva a fizetésedből, vagy ne vigyék el a házadat, lakásodat, nekik meg azért, mert a pénzük nálad van, és vissza akarják kapni, kamatostul, ahogy megtervezték.

A hideg valóság az, hogy az a kőkemény bank, amelyik nevetséges ajánlattal állt elő két éve, az egy hozzátartozó halála miatti fizetésképtelenség miatt megenyhült, és a lehető legjobb segítséget nyújtotta, amit most megálmodtam ebben a helyzetben, hogy bár így lehetne. Így lett. Sőt, a másik segítség-módozattal is élhetek egy éven belül, ha úgy kívánom.

 

A két év óta tartó pénzügyi intelligenciával kapcsolatos fejlődésem következményeként:

- ezt a pénzt a lehető legjobb formában megfialom rövid távon, 

- odafizetem a temetési költségekből rám eső részt annak, aki finanszírozta,

- a majd’ három havi összeget pedig a hitelkártyámra pakolom.

 

Mondanom sem kell, más banknál is bepróbálkoztam ezen felbuzdulva, és lőn csoda, megint élhetnék fizetéskönnyítéssel ott, ahol két éve kaptam. Utánaérdeklődtem a banknál, és ez az ajánlat nem annyira kecsegtető hosszú távon. Aránytalanul nagy ráfizetéssel járna, ha élnék vele. Pedig azt hittem, a két könnyítéssel együtt már kinullázom a hitelkártyámat. :-(  A rövid távú pénzfialásnak jövő évben jön meg a haszna, amit ha még szükséges, szintén odateszek, ha nem, akkor megy a megtakarításaimhoz! Akármilyen nehéz még a helyzet, nagyon fontosnak tartom mostmár, hogy építsem a vagyonomat. A vagyonom pedig az, amit félreteszek. Ami fontos, hogy nem a maradékot teszem félre, hanem félreteszek, és ha nem lesz elég, akkor csinálok mellé, hogy kiegészítsem. Nem könnyű, de nincs más megoldás. Sokkal jobb lenne a világ, ha ezt mindenki belátná, és tenne valamit saját maga jólétéért, ha a fizetése nem elég, hogy ezt kivitelezze.

Könyvajánlás:  

Kim Kiyosaki: Gazdag nő

Urak is olvashatják, nem csak hölgyek. :-) Azonban minden nőnek el kellene olvasnia, mert nekik fokozottan oda kellene figyelni az anyagiakra, a saját jólétük megteremtésének fontosságára. Megtudod az okokat, hogy miért, ha elolvasod. Kim Kiyosaki is nagyon sok konkrétummal tud segíteni, ha vevő vagy rá, és alkalmazod a tanácsait. Kezdd el megoldani a problémáidat! Ha nincs problémád anyagilag, akkor is nagyon sok hasznos tanácsot kaphatsz az írónőtől, hogy még jobb helyzetben legyél. 

Bodo Schafer: Út az anyagi függetlenséghez

Konkrét példákat is hoz, hogy hogyan kezd el már MOST az utat az anyagi függetlenséghez, és a könyv olvasása után el fogod hinni, hogy ez mindenkinek lehetséges, tehát Neked is, akármilyen anyagi helyzetben vagy jelenleg. Akarni kell és csinálni! Képes vagy rá!

Képezd magad, olvass, járj el tréningekre a pénzügyi intelligenciával kapcsolatban, vagy játssz a Cashflow 101 társasjátékkal! Így növelni tudod az esélyeidet, hogy kimássz az adósságaidból, és vagyont gyarapíts. Ha nincsenek efféle gondjaid, és még kénytelen vagy a pénzért dolgozni, de képezed magad, akkor egyenesen a jólét felé tudod venni az irányt.

 

Egy poén :-) :

Páromnak meséltem lelkesen, hogy miket olvasok a Cashflow 101 játékvezetői tréning tananyagában, pl.:

- A játékvezető legyen hiteles... - kezdtem mondani. 

Mire a párom:

- Az jó, mert neked sok hiteled van.

Ha-haa.... :-))

 

“Az egyik ok, amiért a középosztály és a szegények többet dolgoznak, évekkel tovább dolgoznak, küszködve fizetik vissza adósságaikat, és több adót fizetnek, hogy hiányzik nekik a hatástöbbszörözés egy nagyon lényeges formája, mégpedig a pénzügyi képzettség, mint hatástöbbszöröző erő.” Robert T. Kiyosaki

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiebredesek.blog.hu/api/trackback/id/tr393406951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása