HTML

Pénzügyi ébredések

Ez a blog esetlegesen biztatást adhat olyan embereknek, akik saját maguk kénytelenek kimászni a gödörből.

Friss topikok

Linkblog

3. gondolat - út a saját válságomba

2011.08.03. 01:59 hajbaszilvia

 

Annyira nem szeretek beszélni a hiteleimről, hogy majdnem abbahagytam a blogomat emiatt. Bátorítottak többen, hogy folytassam mindenképpen, mert hiszen a cél, ahogy kezdtem is az egész írását, az, hogy hasznos lehet mások számára. Köszönöm, hogy ébresztőt fújtatok nekem.

Akkor máris folytatom! :-)

Lakásszépítgetésem a fürdőszoba elkészülte után torpant meg. Végülis volt olyanom, folyt benne a víz, volt kád, mosdó, WC, minden. Csak már úgy szerettem volna, ha az is megszépül!! 

Baki volt.

A hatása még mindig tart sajnos, legfőképpen most iszom a levét, 5 évvel később. Ugyanis ... hallottátok, hogy 250_forint_fole_ment_a_frank ??? Anno kb. 150-160 forint körül volt, amikor CHF-ben felvettem a lakásomra szabad-felhasználású jelzáloghitelként a fürdőszobára és konyhára valót. Terveztem szép konyhát is. Elárulom: az nem valósult meg. :-( Érdekes, amikor aláírtam minden papírt, hogy a bank utalhassa az összeget, a bankár azt mondta: "..aztán ügyesen fektesse be az összeget, Szilvia!" Megvallom őszintén, megütötte a fülemet az óva intése. A bankár már nem annyira fiatal hölgy, csendes, ősz hajú. Valószínűleg megfontolt. Azonban én akkor még nem tudtam, milyen fontos a pénzügyi intelligencia elsajátítása. Felvettem a 1.650.000 HUF-ot svájci frankos hitelként, kisétáltam a bankból, aztán kicsit tétováztam. Tényleg, miért mondta a bankár, amit mondott? Mi lenne, ha mégsem a fürdőszobának esnék neki? S akkor mi lesz a tervekkel? Olyan jól, tisztán láttam magam előtt, milyen lesz majd, ha megszépül! Már beleéltem magam! ( < Figyeled ezeket a mondataimat? Fontosak a dőlt betűkkel szedett szavak. Most tanulom alkalmazni, hogy így kell csinálni, csak nem bele kell húznom magamat meggondolatlanul a gödörbe, hanem ha már belekerültem, ugyanígy kellene kimászni is belőle.)

Megmutassam, milyen lett a fürdőszobám? 

Most itt-ott fellelhetők az interneten a fotók különböző lakáshirdetéseimben. Ugyanis ... hát igen... Annyira nem ejtettek a fejemre, mert elővettem a számológépet. Csak ekkor még a vágyaim előbbre valók voltak, mint a tisztánlátásom.

Számolgattam a pénzemet, a hiteleimet, mennyi megy el a bankoknak. Nagyon riasztó számadatokat kaptam évről évre. Táblázatot vezettem, hogyan törlesztem, mert mindig arra készültem, hogy jókislány leszek, aztán alig-alig sikerült ez a fajta tervem. Valahogy mindig másképpen jöttek ki hóvégére a valós tények, mint ahogyan a táblázatomba beleírtam korábban. Egyszerűen nem tudtam a hitelkártyára többet belefizetni, hogy gyorsabban fogyjon, és élvezhessem végre a 0 kamatot. Sőt ... onnan vettem le, hogy befizessen a minimum fizetendőt. Aztán olyan is volt, hogy miután befizettem a minimumot, a kamatot elvitte ugye a bank, és a maradékot kajára kellett elköltenem. Nagyon gáz. Visszagondolva is nagyon-nagyon gáz. Olyant is csináltam, hogy egy alacsonyabb kamatozású hitellel visszafizettem a hitelkártyát, úgy, hogy maradjon még nekem is azon felül. Aztán nem adtam vissza a banknak a kártyát, gondolván, még jól jöhet. Pár hónapig volt 0 kamatos, aztán szükség lett rá. Ne gondold, hogy költekezős vagyok, sosem vásároltam össze-vissza mindenfélét. Nincs luxuscikkem, nem vettem részt nagy utazásokban. Egyszerűen egyedül neveltem a gyerekeimet, és őket illetve a lakásomat szolgáltam ki, és magamat valamennyire.

 

 

 Elkezdtem éves szinten láttatni magam előtt, hányadán is állok. Az jött ki pl. csak az egyik hitelkártyámra, hogy mivel teljesen le volt használva a kártya, csak a kamatjára annyi pénzem ment el ajándékként a bank számára, mint egy teljes havi fizetésem. Aztán milyen jó érzés, amikor az ember kapja a 13. havi fizetést, nem? Szerencsére én kapom 9 éve immár, viszont nem sok munkahely kényezteti a dolgozóit ezzel a lehetőséggel. No én azt úgy kapásból átirányítottam havi szintre lebontva az egyik banknak. Ugye, milyen nagylelkű vagyok???

Nem is tudtam kiszámolni minden hitelemet, hogy mi a helyzet kamatok terén, csak az egyszerűbbeket. A hitelkártyások (3 db volt belőlük) látszottak a havi kimutatásokon, Az egyéb hiteleimet pedig úgy számolgattam, hogy mennyi lesz a végösszeg, amit kifizetek x évig. Számold ki Te is, ha van hiteled! Mert ha még készséggel fogadsz el bankoktól egy kis toldást, hitelkiegészítést - mert vannak ám kecsegtető ajánlataik "csak most" jelszóval -, vagy pedig befogadsz még egy hitelkártyát, mert közeleg a suli, meg jön majd a kari, akkor gondolkozz el már most(!), hogy inkább ne fogadd el ezeket. Ha szükséged is van rá, inkább agyalj ezerrel, és találj ki valami más megoldást, vagy mondj le a tervedről, amire plusz pénz kell, mert ez az út amit itt ecsetelek fent, csak a mélységekbe visz el, és sokkal nehezebb lesz kimászni belőle, ha már mélyen benne vagy.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiebredesek.blog.hu/api/trackback/id/tr553121749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása